2023-05-23 12:26Pressmeddelande

Färjestad BK och Klaravik samspelar för idrotten – auktionerar ut spelartröjor för välgörande ändamål

Just nu auktioneras Linus Johanssons, Per Åslunds och 22 andra Färjestadsspelares använda matchtröjor på Klaravik. Just nu auktioneras Linus Johanssons, Per Åslunds och 22 andra Färjestadsspelares använda matchtröjor på Klaravik.

Färjestads matchtröjor från SHL säljs just nu på auktion hos Klaravik. Och ett bud leder inte bara till att en tröja kan bli din. Det gör också att du bidrar till rörelseglädje och främjar folkhälsa. För varje bud ger Färjestad och Klaravik 10 kronor vardera till svensk barn- och ungdomsidrott.

Det är 23 tröjor som just nu auktioneras på klaravik.se. I auktionsgalleriet finns tröjor från Färjestad BK:s spelare under den gångna säsongen, däribland VM-spelaren Linus Johansson och klubbikonen Per Åslund. Samtliga är matchanvända under säsongen 2022/23 och signerade av den specifika spelare som burit aktuell tröja.

Varje bud är lika med pengar till idrotten

Ett bud på favoritspelarens tröja innebär inte bara en chans att få upp den på väggen där hemma. Det är också en möjlighet att bidra till svensk barn- och ungdomsidrott, tack vare Färjestads och Klaraviks gemensamma insamling. Ett bud är i praktiken lika med 20 kronor till välgörande, sportsliga ändamål. Mottagaren för bidraget presenteras i samband med att auktionerna går i mål.
– Det känns superkul och viktigt att vi och Klaravik kan samarbeta på det här sättet, med barn- och ungdomsidrotten som huvudsyfte, säger Helén Högberg, kommersiell chef på Färjestad BK.

En del av idrottssatsningen Klaravik Plan

För Klaraviks del sker insamlingen inom ramen för den övergripande satsningen på barn- och ungdomsidrott, Klaravik Plan. Under 2022/23 har Klaravik etablerat sponsring till 150 föreningar runt om i landet. Nu sker alltså nästa initiativ.
– Idrottens betydelse för trivsel, glädje och integration kan inte nog betonas. På många mindre orter, hos våra kunder, är idrotten också samlingspunkten som bygger gemenskap och framtidstro. Och den vill vi vara en del av, säger Christian Knutsson, vice vd på Klaravik, och avslutar:
– Som Karlstadsföretag känns det också extra roligt att vi får förtroendet att vara Färjestad BK:s partner för försäljningen.

Välgörenhetsauktionerna av de 23 tröjorna avslutas på klaravik.se tisdagen den 30 maj.

För mer information, kontakta

David Kvicklund, Content Manager på Klaravik, david.kvicklund@klaravik.se, 054-774 52 31

Helén Högberg, kommersiell chef på Färjestad BK, helen.hogberg@klaravik.se, 0708-18 55 74

Klaravik är marknadsplatsen för maskiner, verktyg och fordon. Vi ger företag och privatpersoner möjlighet att köpa begagnade maskiner, verktyg och fordon enkelt, tryggt och till rätt pris. Vårt mål är att förmedla vinnare i alla led. För våra säljande kunder jobbar vi nära med lokal förankring för en ansvarsfull affär. För våra köpare är vi marknadsplatsen som aldrig stannar, alltid med nya relevanta auktioner. Och för samhället bidrar vårt hållbara återbruk till att göra miljön en smula lyckligare. Win-win-win, helt enkelt. Klaravik Sverige & Danmark har ca 200 anställda, 400 000 registrerade budgivare och varje vecka läggs tusentals nya objekt ut på auktion. 2022 omsatte Klaravik 3,5 miljarder svenska kronor.