2021-11-19 09:07Pressmeddelande

Klaravik sponsrar världsmästare och utökar idrottssatsning

Foto: Karl Liljestrand Promotion Världsmästaren Jonna Sundling är en del av Klaraviks utökade satsning på sponsring och idrott. Foto: Karl Liljestrand Promotion

Klaravik stärker sin närvaro inom idrotten. Med ny sponsring för elitidrottare och lag som Jonna Sundling, Hanna Aronsson Elfman och Färjestad BK – och fler bidrag till breddidrotten vill företaget stimulera miljöer där människor trivs och växer.

Klaravik har i flera år stöttat sportsatsningar och idrottslag genom sponsring. Nu blir det mer av den varan. Längdskidåkaren och världsmästaren Jonna Sundling och alpinstjärnan och JVM-vinnaren Hanna Aronsson Elfman är numera Klaravik-sponsrade. Det, tillsammans med en större satsning hos Färjestad BK, är ett resultat av Klaraviks ökade stöd till svensk idrott.
– Vi vet vad förebilder betyder och vilken glädje idrotten kan ge. Det gäller både som publiksport på elitnivå och för att bygga gemenskap och välmående för barn och unga. Därför känns det kul att bli en del av team Sundling och Elfman och att samtidigt förstärka vår relation med Färjestad BK, säger Christian Lenander, vd på Klaravik.

Stöd till föreningsliv i hela Sverige

En del av den utökade satsningen är även att Klaravik, genom sina medarbetare runtom i Sverige, öronmärker mindre sponsringsbidrag till lokalföreningar.
– Vi vill främja idrottens existens i både storstad och glesbygd. Eftersom vi har auktionsmäklare från Ystad i söder till Haparanda i norr har vi en härlig möjlighet att stötta föreningsidrott i hela landet, säger Lenander vidare.

Vill bidra till vinster på längre sikt

Med ett OS runt hörnet och ett intensivt seriespel Färjestad BK är Klaraviks nya sponsringssatsningar minst sagt aktuella.
– Vi kommer som många andra andra följa vinterns tävlingar och matcher med största intresse. Men för oss är varken resultat eller medaljer huvudsaken. Det viktiga är att vi stöttar svenskt föreningsliv, goda förebilder – och såklart mental och fysisk hälsa!

Klaravik ger företag och privatpersoner möjlighet att köpa begagnade maskiner, verktyg och fordon enkelt, tryggt och till rätt pris. Vårt mål är att förmedla vinnare i alla led. För våra säljande kunder jobbar vi nära med lokal förankring för en ansvarsfull affär. För våra köpare är vi marknadsplatsen som aldrig stannar, alltid med nya relevanta auktioner. Och för samhället bidrar vårt hållbara återbruk till att göra miljön en smula lyckligare. Win-win-win, helt enkelt. Varje vecka läggs tusentals nya objekt ut på auktion på vår webbplats klaravik.se till en besökssiffra som överstiger två miljoner varje månad.