2023-12-13 09:14Pressmeddelande

Klaravik stöttar Musikhjälpen i kampen mot hunger

Klaravik har startat en insamlingsbössa till Musikhjälpen för att bidra i kampen mot hungerkrisen.Klaravik har startat en insamlingsbössa till Musikhjälpen för att bidra i kampen mot hungerkrisen.

Musikhjälpen, en av våra finaste jultraditioner, är här igen. Den här gången är glasburen placerad på Stortorget i Växjö, med målsättningen att bekämpa hungerkrisen runt om i världen. Nu ansluter Klaravik till kampen med en egen insamlingsbössa.

– Att finnas där med vår närvaro och stötta projekt som värnar om människors livssituation är, och har alltid varit, en självklarhet för oss. Om det så handlar om mer lokala satsningar för att främja föreningsidrotten eller, som i det här fallet, att dra vårt strå till stacken i kampen mot hungern, säger Karin Malmberg, marknadschef på Klaravik.

Startat bössan med 10 000 kronor

Klaravik har redan startat insamlingen och själva bidragit med 10 000 kronor. Nu hoppas man att fler ansluter till bössan. Klaraviks lokala auktionsmäklare i Växjö, Rebecca Karlsson, uppmanar alla som kan att bidra.

– Ingen ska behöva dö av hunger. Vi håller tummarna för att alla våra kunder, säljande som köpande, vill vara med och bidra, säger Rebecca Karlsson.

Modern tids värsta hungerkris

Med fler än 700 miljoner människor drabbade, varav över 40 miljoner lever på gränsen till svält, pågår just nu den värsta hungerkrisen i modern tid. Bidragen till Musikhjälpen, via bössor såsom Klaraviks, kommer att användas till att förbättra livssituationen för människor som lider av hunger – både genom akuta insatser och insatser som ska leda till långsiktiga förändringar.

Musikhjälpen pågår fram till och med 17 december kl. 20.00.

Skänk ditt bidrag till Klaraviks insamlingsbössa.

Klaravik är marknadsplatsen för maskiner, verktyg och fordon. Vi ger företag och privatpersoner möjlighet att köpa begagnade maskiner, verktyg och fordon enkelt, tryggt och till rätt pris. Vårt mål är att förmedla vinnare i alla led. För våra säljande kunder jobbar vi nära med lokal förankring för en ansvarsfull affär. För våra köpare är vi marknadsplatsen som aldrig stannar, alltid med nya relevanta auktioner. Och för samhället bidrar vårt hållbara återbruk till att göra miljön en smula lyckligare. Win-win-win, helt enkelt. Klaravik Sverige & Danmark har över 200 medarbetare, 400 000 registrerade budgivare och varje vecka läggs tusentals nya objekt ut på auktion. 2022 omsatte Klaravik 3,5 miljarder svenska kronor.

Karin Malmberg
CMO