2023-05-05 06:34Pressmeddelande

Unikt fartmonster letar ny ägare på Klaravik

En unik går båt går just nu under klubban på Klaravik. En Baja 35 Outlaw-fartraket med uppemot 100 knop som topphastighet letar ny ägare som uppskattar känslan av vind i håret. En unik går båt går just nu under klubban på Klaravik. En Baja 35 Outlaw-fartraket med uppemot 100 knop som topphastighet letar ny ägare som uppskattar känslan av vind i håret.

Vill du gasa in båtsommaren? Då hittar du knappast något mer passande än det drömprojekt som nu auktioneras på Klaravik. En Baja 35-båt, med en toppfart på 100 knop, letar nya farvatten.

Powerboat Baja 35 Outlaw Lucky 7s är ingen båt av det blygsamma slaget. Med dubbla V8-motorer och en topphastighet på 100 knop är det en båt som märks och hörs. Båten är från 2008, byggd och målad i USA och senare importerad till Sverige.

Tidigare ägts av brottarlegendar, nu i Värmland

Och det är en båt som sticker ut på flera sätt. Kombinationen av Baja 35, motorn och utseendet är i sig helt unikt. Väl på svenska vatten har den tillhört flera ägare, där bland annat tidningen hamnen.se tidigare rapporterat om den nu avlidne brottaren Frank Anderssons förhållande till vrålåket. De senaste åren har båten haft värmländsk bostadsadress. Först i Karlstad och numera i Kristinehamn. Nuvarande ägare, som föredrar att vara anonym, konstaterar:
– Det är en båt jag alltid velat ha – och nu har jag just haft den. Man kan inte ha allt, men det ska bli kul att se vart den tar vägen. Det är en speciell båt – minst sagt!

Sparsamt använd senaste åren

Än bör det också finnas mer att kräma ut ur fartfenomenet. Sedan 2016 har båten gått sparsamt, det senaste året bara fem timmar. För den som vill göra den glimrande vandringspokalen till sin finns nu möjligheten på Klaravik.

Auktionen avslutas torsdag den 11 maj, kl. 11.25 på klaravik.se.

David Kvicklund, Content Manager, david.kvicklund@klaravik.se, 054-774 52 31

Klaravik är marknadsplatsen för maskiner, verktyg och fordon. Vi ger företag och privatpersoner möjlighet att köpa begagnade maskiner, verktyg och fordon enkelt, tryggt och till rätt pris. Vårt mål är att förmedla vinnare i alla led. För våra säljande kunder jobbar vi nära med lokal förankring för en ansvarsfull affär. För våra köpare är vi marknadsplatsen som aldrig stannar, alltid med nya relevanta auktioner. Och för samhället bidrar vårt hållbara återbruk till att göra miljön en smula lyckligare. Win-win-win, helt enkelt. Klaravik Sverige & Danmark har ca 200 anställda, 400 000 registrerade budgivare och varje vecka läggs tusentals nya objekt ut på auktion. 2022 omsatte Klaravik 3,5 miljarder svenska kronor.

Relaterad media